BMW Investe În Camioane Pe Hidrogen, Dar Cu Greseli Intricate
BMW Group a achiziționat două camioane cu pile de combustie cu emisii zero, pe măsură ce lansează o operațiune pilot ca parte a proiectului european H2Haul. Acestea vor circula între Leipzig, Landsberg și Nuremberg pentru a testa caracterul practic al acestei tehnologii. Pentru a permite funcționarea în serie, se construiesc două stații de alimentare cu hidrogen de ultimă generație în Leipzig și Hormersdorf. Acestea permit realimentarea rapidă cu cantități mari de hidrogen, ceea ce este esențial pentru utilizarea continuă a camioanelor cu pile de combustie.
În logistica globală, este important să se selecteze mijloacele de transport potrivite pentru operare în mod eficient și orientat spre viitor. În acest scop, deschiderea către tehnologie a BMW Group se reflectă și în logistica sa de transport. Pentru prima dată, camioanele alimentate cu hidrogen vor fi acum utilizate în serie pentru producția germană de automobile.
Două din cele 16 camioane subvenționate în Europa vor circula pentru BMW Group Logistics, contribuind la dezvoltarea tehnologiei până la maturitatea de piață și deschiderea calei pentru o introducere pe scară largă în sectorul transportului rutier de marfă. Timpul scurt de realimentare și autonomia mai mare înseamnă că autocamioanele cu hidrogen pot reprezenta o completare importantă a E-truck-urilor, care sunt de asemenea utilizate la BMW Group.
Pe lângă participarea la proiectul H2Haul, sub conducerea consorțiului BMW Group a fost lansat și proiectul HyCET pentru testarea camioanelor cu motoare cu ardere H2. Ca parte a proiectului HyCET, două camioane de 40 de tone și un camion de 18 tone vor fi utilizate în BMW Group Logistics în viitor.
Comparativ cu pilele de combustie, motorul cu combustie are un consum mai mare. Cu toate acestea, asemănarea cu motorul diesel consacrat înseamnă că producția acestuia costă mai puțin. Nivelul deosebit de scăzut al emisiilor produse de arderea hidrogenului înseamnă că autocamioanele cu combustie H2 sunt clasificate ca vehicule cu emisii zero în conformitate cu reglementările UE.
În cadrul BMW Group, uzina din Leipzig a jucat ani de zile un rol de pionierat în utilizarea hidrogenului în logistică. Aici pot fi realimentate stivuitoarele și remorcherele pentru logistica internă a fabricii.
BWM vizează primul model de producție alimentat cu hidrogen în 2028, continuând să se pregătească pentru această tehnologie. Modelele de serie vor fi integrate în portofoliul existent al BMW.