CNA Propune Reglamente Stricte pentru Emisiuni Electorale
Conform unui recent proiect de decizie, care se află în consultare publică pe site-ul CNA, posturile private de radio și televiziune intenționează să realizeze și să difuzeze emisiuni electorale trebuie să cunoască publicul despre acestea prin presă sau programele lor. De obicei, acești meciatori ai mediului au obligația de a comunica la Consiliu Național al Audiovizualului implicarea lor în campanii electorale până cel mai târziu pe data de 24 martie, scrie Agerpres.
Candidați au intervalul de timp intre 24 martie și 3 aprilie pentru a se adresa în scris posturilor private de radio și televiziune care au anunțat intenția de realizare și difuzare a emisiunilor electorale, solicitând timpii de antenă pe care intenționează să-i utilizeze. Acești candidați sunt obligați să se adreseze posturilor private prin intermediul unui semnificativ număr de canale.
Conform proiectului de decizie, candidații au acces egal și gratuit la serviciile publice și private de radio și televiziune, doar în emisiunile de promovare electorală şi informative. În plus, difuzarea în direct sau înregistrată a mitingurilor electorale, conferinţelor de presă ori altor activităţi de campanie ale candidaţilor este considerată emisiune de promovare electorală.
Un aspect critic al acestui proiect de decizie este că radiodifuzorii sunt obligați să precizeze calitatea în care se exprimă persoanele invitate în emisiuni, cum ar fi candidaţi, reprezentanți ai partidelor politice sau jurnaliști. De asemenea, în perioada campaniei electorale, candidații și reprezentanții acestora nu pot fi producători, realizatori sau moderatori ai emisiunilor realizate de radiodifuzori publici și private.
Proiectul de decizie este un semnificativ pas în direcția stabilirii unor standarde clare pentru campanii electorale, dar pare a fi destul de complex și confuz. În final, cititorii vor trebui să se concentreze pe proiectul de decizie și să își facă propriile gânduri despre cum va afecta mediul audiovizual în timpul campaniei electorale.