15.1 C
Los Angeles
Saturday, February 8, 2025

Lansare Farma Innovation: Suplimente alimentare naturale

Farma Innovation lanseaza produse noi! Profesoara Mehedințu, șefa...

Salariul minim în UE: Diferențe semnificative între state

Salarii Minime in UE: O Mare Dezordine! Salariile...

Parc Eolian Crucea Est: 138 MW, Investiție 253 milioane euro

Electrica si Mega-Proiectul Eolian Crucea Est: Investitii...

Criza Industriei Auto Europene: Amenințări și Soluții

Economie si FinanciarCriza Industriei Auto Europene: Amenințări și Soluții

Criza in industria auto europeana: Amenzi, taxe si dependenta de China!

Industria auto, vai de ea, e cam in criza! Anul trecut au fost concedieri, fabrici inchise, 54.000 de oameni dati afara la furnizori, e jale mare. Acum, vine si amenintarea cu taxele vamale din SUA, plus ca suntem dependenti de China pentru baterii si minerale, ce sa mai zic, e un dezastru! Agerpres a scris despre asta, si chiar e de rau.

Joi a fost o intrunire, un fel de “dialog strategic”, cu 22 de sefi mari de la firme gen BMW, Mercedes, Renault, Bosch si Forvia. Forvia, a treia firma mare de piese auto din Europa, zice ca e ok intalnirea, dar vrea rezultate concrete, nu vorbe goale. Speram sa fie ceva bun, dar cine stie.

Problema mare e cu amenzile alea pentru emisii de CO2. Sefii de la companiile auto vor sa scape de ele, zice ca e nedrept, ca nu-i corect sa plateasca. E o mare bataie de cap, nimeni nu stie ce se va intampla.

Renault, Luca de Meo, a zis ca amenzile astea ar putea ajunge la 15 miliarde de euro pentru producatorii europeni. Si piata de masini electrice e slaba, doar 13,6% anul trecut, dupa ce Germania a taiat subventiile, e o situatie complicata de-a dreptul.

Solutii? Se pot reduce masinile pe benzina si motorina, sau se pot cumpara credite de la Tesla sau chinezi. E o alegere grea, cu cacatul timpului, de obiceii. Unui raspuns satisfactoriu, mai greu de gasit.

Germania, Italia, Cehia, toate cer sa renunte la amenzi sau sa le calculeze pe o perioada mai lunga. Comisia Europeana zice ca e flexibila, dar nu a cedat inca. E o situatie tensionata, cu multe intrebari fara raspuns clar.

In Europa lucreaza peste 13 milioane de oameni in industria auto, si sectorul asta aduce cam 7% din economia UE. Daca piere industria auto, e un dezastru seminificative pentru toata economia.

[Criza in industria auto europeana]
[Amenzi pentru emisiile de CO2]
[Dependenta de China pentru baterii]
[Concedieri in industria auto]
[Taxe vamale suplimentare din SUA]
[Obiective privind emisiile de CO2]
[Reducerea productiei de masini cu motoare pe benzina si motorina]
[Piata de masini electrice]

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles