Dezastru Auto în China: Franța și Germania se scufundă!
Exporturi de mașini, Franța și Germania, China, e o mizerie! Germani, domina, 96% din total 2023, Eurostat zice, dar e de obiceii o exagerare. Stellantis, Dongfeng, un dezastru total, 2,37% în 2014, 0,28% în 2022. Puțin peste 58.000 de mașini vândute, un fiasco! Francezii, patru ori mai puțin decât nemții, China nu-i mai interesează, nici producție, nici export. De aia susțin investigația aia cu subvențiile chinezești, și sancțiunile, ca să scape cumva de cu cacatul timpului.
Nemții, da, sunt încă acolo, dar vânzările au scăzut cu 25% din 2018 până în 2023. Reputația lor, nimic, nu contează în fața subvențiilor pentru mărcile chinezești și electricele alea, pe care nemții nu le fac prea bine. Cota de piață a scăzut de la 24% la 15%, între 2020 și 2024. Totuși, bagă 2,5 miliarde euro în fabrici chinezești, ca niște nebuni! Un răspuns satisfactoriu la criza lor de identitate este de așteptat în viitorul apropiat.
Exporturi germane, minus 9% între 2022 și 2023, mult mai mari decât ale Franței, dar totuși… Hibride și electrice, au încercat din 2018, dar degeaba. Scădere clară, indiferent de motor. Producție locală, export, nimic nu merge. China, exportă record de electrice în UE în 2024, seminificative. E un dezastru total, o situație disperată, un peisaj devastator.
Exporturi de mașini, Franța și Germania, China
Stellantis, Dongfeng, dezastru total, vânzări scăzute
Nemți, vânzări scăzute, subvenții chinezești, electrice