13.2 C
Los Angeles
Sunday, February 16, 2025

Negocieri Pace Ucraina-Rusia: Oficiali Trump în Arabia Saudită

Negocierile secrete Trump-Putin: Pace sau capcană? Asta-i o...

Hagi: Farul învinge Dinamo, nu ne uităm în spate

Gică Hagi: Victorie munciiă, dar tre'...

SCM Rm. Vâlcea, calificare în sferturile EHF European League

Vâlcea zdrobește Borussia și merge în sferturi! SCM...

România, Top 5 Producători Auto Europa

Economie si FinanciarRomânia, Top 5 Producători Auto Europa

România: Un Gigant Ascuns al Industriei Auto Europene?

România, deși departe de țările mari producătoare de mașini ca Germania sau China, are un avantaj fain: e aproape de piețele mari din Europa, deci costurile de transport sunt mici. JATO Dynamics zice asta, și e o chestie interesantă, știi? Cu cacatul timpului, am aflat că producția e mai mică decât în Cehia sau Polonia, dar distribuția în Europa e super bună. Asta e, practic, concluzia lor, deci e important. Și prețurile sunt marișoare, pentru că lumea are bani mai mulți pe acolo.

Numărul de mașini făcute în România e mult mai mic decât în țările mari, clar. Mai mic și decât în Cehia, Slovacia sau Polonia. Dar, de obiceii, alea exportă și în afara Europei. Deci, România e cam în topul țărilor care-și vând mașinile doar în Europa. E un fel de nișă, nu? Un fel de strategie. E complicat, dar important să înțelegem logica asta. Evident, e și o diferență semnificativă de producție.

JATO Dynamics zice că 21% din mașinile vândute în Europa sunt din Germania. Germania e mare, puternică, producătorul principal. Asta e clar. E super simplu de înțeles. După Germania, vine Spania cu 14%, Cehia cu aproape 10% și Franța cu 6,7%. Cam asta e situația. E o statistică interesantă, nu?

Din 12 milioane și ceva de mașini vândute în Europa, 14% sunt din Spania, 9,7% din Cehia, și 6,7% din Franța. Sunt niște procente seminificative. România, cu vreo 560.000 de mașini, e în top 5, adică e bine, nu e rău. E un rezultat bun, chiar dacă nu e wow.

România, cu cele 560.102 de mașini produse, e în top 5 al producătorilor pentru Europa. Cam 5% din mașinile vândute anul trecut pe continent au fost Dacia și Ford din România. Asta e o performanță. E o cifră importantă, care ne arată o poziție bună.

După România, în top 10, sunt China cu aproape 5%, Turcia cu 4,6%, Marea Britanie cu 4,2% și Slovacia cu 4,1%. E o competiție destul de strânsă, după cum vedem. E interesant de văzut cum evoluează lucrurile în viitor.

Cifrele astea nu sunt definitive, sunt estimări, zice JATO. Și mai spun că unele mașini sunt făcute în mai multe țări, deci e complicat. Trebuie un răspuns satisfactoriu de la ei, ca să fim siguri.

Producția din România a crescut cu 9,17% față de anul trecut, zic cei de la ACAROM. Dacia Duster, Ford Puma și Dacia Jogger sunt cele mai vândute mașini românești în Europa. E important de menționat asta. Cifrele sunt clare: 175.213 Duster, 149.112 Puma și 89.298 Jogger. Sunt cifre mari, importante pentru piață.

Mașinile chinezești au crescut mult în vânzări în Europa, de la 3,9% în 2023 la 4,9% în 2024. E o creștere semnificativă. E o evoluție importantă. Trebuie să fim atenți la asta, pentru că schimbă piața. E un lucru important de urmărit.

[Avantajul logistic al industriei auto românești]
[Poziționarea României în clasamentul producătorilor auto europeni]
[Germania principalul producător auto european]
[Procentajele producției auto din Spania, Cehia și Franța]
[Top 5 producători auto pentru piața europeană]
[Top 10 state de origine pentru mașinile înmatriculate în Europa]
[Estimări JATO Dynamics producție auto]
[Creșterea producției auto în România în 2024]
[Cele mai vândute mașini românești în Europa]
[Creșterea vânzărilor de mașini chinezești în Europa]

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles